Friday, September 5, 2008

受伤的天蝎

出生于1988年寒冷的11月17日,
我天生就是注定是只天蝎;
一只被命运注定逆命而行的天蝎。
但,在这一刻,我只是一只受伤的天蝎...

从我懂事开始,妈就教导我什么是自律,什么是自我要求。
自律,就是要对自己严厉;自我要求,就是除了最厉害那个,什么都不要。
慢慢的,在处罚的瘀青伤痕下,我学会对自己鞭策。
因为我深刻的明白为什么我的名字里的“浩”字 -- 我的宿命。

一路走来,看着别人都是来自幸福的家庭,我也开始了解什么叫做失败。
一个没有计划的人生就是失败。
我生命中最好的例子就是我的父亲。
父亲二字不过是课本告诉我:妈妈的丈夫就是我的爸爸。
所以,这些年来,除了因为这个信念我称他为爸爸,
其他的,他的存在不过告诉了我什么事世界上最失败的失败。
所以从那个叫“父亲”的人的身上,我知道我决不可以容许自己失败。

失败的定义是:只要不胜利就是失败。
所以,我只允许胜利、只能够赢--我别无选择,
因为除此之外的选择都是失败。

抱着这些信念,我走到今天。
走到我又再次受伤的今天。
看着身上伤痕累累的疤,我知道今天我又多了一道疤。

我不明白为什么我的身上会一次又一次因为感情,而一道一道地刻着疤。
天蝎不会像蝴蝶一样从毛虫进化蜕变。
天蝎没有蝴蝶与生俱来那缤纷灿烂的翅膀,只有身上一道道的伤痕,刻画着自我提醒的记号。
天蝎敢爱敢恨,爱恨分明...
为什么我一直都那么的小心翼翼提醒自己是只天蝎,我还是会因为爱收了伤呢?

尽管朋友们告诉我,我不过是被那女生利用,为什么我还是跌进那个陷阱?
我被人甩了,因为我没钱买寿司请她,因为我没车开来接她去走街。
我只不过是当她的功课有问题时,我才会收到她的讯息的人。
我身上唯一有价值的就是我的头脑 --
那个懂医人,却不能自医的头脑。
朋友总是那么的告诉我。

我爱上了一个不该爱的女人...难道我的一生就注定一次又一次被伤害,
然后一道又一道地在身上画着伤疤,直到我伤痕累累,再也认不出原来的我....
一直到我变成受伤得不能再爱上人的天蝎...
这就是天蝎的“蜕变”吗?
难道受伤是“蜕变”的条件吗?

如果这是蜕变,
如果受伤是蜕变的条件,
我愿意受伤,我愿意爱上那个不该爱的女人后受伤。
累积了那么多年的伤害,我还在等待我这只天蝎蜕变的那天。
等待对的风为我吹走身上残破的战甲,
等待更黑的黑夜让我把敌人杀得片甲不留...
等待...等待...

我就是穷,但我决不会穷到像那个叫“父亲”的人一样失败。
我就是逆流行舟、我就是逆命而行。
就像我妈,就算嫁给一个没用的家伙也能养出姐姐和我一样成功。
我只有一个妈妈,没有爸爸!
那个告诉我逆命而行的妈妈!

我发誓有一天我会向命运十倍要回生命亏欠我的所有!
我现在穷,我现在没有能力去追求我要的东西;
但,我会用我的能力一步一步往上爬...
天蝎无论受伤与否,悲伤还是开心,总会把毒蟄面对眼前的敌人,双钳随时准备把面前的障碍瓦解...这就是天蝎!
天蝎不会像猫一样喋着伤口,而像狮子一样带着自傲的伤疤走着...这才是天蝎!

我是只受伤的天蝎,因为我是只蜕变中的天蝎!
Stop licking your wound, and walk proudly with your scars!

2008年9月5日 21:22
又被人甩了,这一次是因为自己穷...
黄之浩!穷也要穷得有骨气!

3 comments:

ngj said...

this kind of gal.... don feel sad 4her la...shit...
stand still my fren....
the bright future is still there 4 u...
don hurt urself anymore....

Anonymous said...

cant read your chinese entries just yet.

i liked The Pursuit of happiness very much,and i cried really badly when i watched it. u analysed it in a very philosophical way^^the movie touched made me realised how trivial our problems/dilemma is compared to his.the scene that touched me the most was when he and his son slept in the public toilet on rolls of toilet papers.didnt see it in such a deep way as u did tho=)

gump was a bit mentally retarded wasnt he? blessing in disguise as not to complicate things in life.that's what i am aiming for now to, to just think simple. it can be so tiring to overanalyse everyday life.

old movies are still the best, evergreens that still stand strong after years. i havent watched Titanic loh! nor Gladiator. gosh i am missing out so much.

geo profiling was interesting! i bet the criminals themselves arent even aware that ppl can actually predict what's in their mind. bit unnerving.it's all down to our mind's habitual way of thinking. i rmbr this scene the best from conan : the other twin impersonating her twin sis gave her identity away coz she habitually pushed her' spectacles'( her twin doesnt wear one) upwards. eh off topic d, this has got nothing to do with geo profiling la haha.

haha good, dont make Mcd boss rich!

Ya Hwee said...

Come on Zhi Hao,learn to cherish urself instead of getting hurt everywhere.What is your pursue in life?Move on and achieve it.Those who hurt you,don't need to dwell about it,leave it behind and start again,you will find someone whom cherish you one day,trust us.take care and don't hurt yourself.