Thursday, October 23, 2008

放弃

放弃,真的放下成为the person后,真的轻松很多。
跟着自己的脚步读剩下的书,
反正读完读不完就这是这样了,
成王为寇一早是注定的,
再强求也没用。

无聊时就跑到GSC看场电影,笑一场;
闷到发狂时就在部落格写写文字。
我没有情人,没有朋友,
一个人有点孤单,但真的觉得很轻松。
人生不需要快乐,轻轻松松作回自己就好。
听听歌,幻想一切的如果...
原来放弃,真的可以潇洒得很快乐。

不再想和任何人争,
就算得到天下第一又能怎样?
平常心面对一切,真的很轻松。
周遭的人都不分昼夜地读书,
我时间一到就看戏,
看到累了就睡觉。
这才叫生活嘛!

人生活到几年算短,考试只有更短。
短短几十年的人生,如果每天都在想着成为第一,很累的。
有人说,只要付出过,就算得不到,而此生无悔。
我付出过吗?
是的,我付出过很多,也得不到很很多。
如果不再有欲望,真的很轻松。

我放弃了。
既然命运安排我在这里读医生,就让它船到桥头自然直吧!
我今生既不会再有朋友,亦不会再有对手,也不会再有情人。
了然一生,潇潇洒洒走一回吧!

2 comments:

Anonymous said...

u not caring about exam results is sth good, but if u are doing it just coz u are so depressed by the girl, and hence losing hope in everything else is not right=(

i got to this stage as well this year, not caring about results anymore but merely enjoying the studying process and following my own progress, there are so much more to discover rather than aiming for 100 mark.

rubbish, am i not your friend?u are not alone.

reno_hao said...

I really duno what's the hell wrong v me recently...I really duno...